Мета:
- узагальнення і систематизація знань учнів щодо безпеки в Інтернеті;
- формування навичок та вмінь з пошуку інформації в Інтернеті, правильного використання інтернет-ресурсів для підтримки навчального процесу;
- формування вміння працювати в колективі та відповідальності;
- формування основ орієнтованої діяльності учнів, розвиток навичок самостійної роботи;
- розвиток навичок та вмінь аналізувати, систематизувати знайдену інформацію та робити висновки.
- мати уявлення про послуги, які надає будь-якому користувачу всесвітня мережа Інтернет;
- знати правила етикет-спілкування;
- знати про небезпеки, що їх очікують в Інтернеті;
- ознайомитися з антивірусним, антиспамовим та анти шпигунським програмним забезпеченням;
- знати, що призводить до інтернет-залежності і як з цим боротися;
- що потрібно робити, щоб уникнути негативного впливу мережі на психіку людини;
- знати, що таке плагіат, про відповідальність за порушення прав інтелектуальної власності тощо.
Створення міні-груп. Розподіл ролей.
Роль 1. Користувач мережі.
Роль 2. Консультант з програмного забезпечення.
Роль 3. Юрист.
Роль 4. Психолог.
Роль 5. Соціолог.
Пам’ятка для учасників
веб-квесту
- Познайомтеся з темою і проблемою квесту.
- Виберіть одну із запропонованих ролей.
- Познайомтеся із завданнями своєї ролі.
- Вивчіть список ресурсів.
- Складіть план пошуку інформації згідно своєї ролі.
- Досліджуйте інформаційні ресурси згідно своєї ролі.
- Оформіть звіт у вигляді мультимедійної презентації, веб-сторінки, веб-сайту, буклету чи в іншій запропонованій формі.
- Познайомтеся з критеріями оцінки вашого звіту.
- Обговоріть результати роботи в мікрогрупі.
Завдання міні-групам
Роль 1. Користувач мережі
ЗавданняДо обов’язків користувачів мережі входить описати, які послуги надає будь-якому користувачу всесвітня мережа Інтернет, чи потрібно дотримуватися правил мережевого етикету. Провести дослідження та представити їх і вигляді діаграмВам потрібно буде відповісти на такі запитання:
- Якими послугами мережі Інтернет ви користуєтеся?
- Сформулювати правила мережевого етикету.
- Чи обов’язково дотримуватися цих правил?
- Що буде, якщо не дотримуватися правил мережевого етикету?
- Чи можна надавати особисту інформацію на різних сайтах? До чого це може призвести?
http://www.onlandia.org.ua — Портал «Онляндія — безпека дітей в Інтернеті»
Ошибка! Недопустимый объект гиперссылки. Правила онлайн-безпеки
http://www.chl.kiev.ua — Правила інтернет-безпеки та інтернет етики для дітей і підлітків
http://www.etika.ru — Про етикет в Інтернеті
http://www.youtube.com/watch?v=MfTGJJmDP50&feature=related — відео про інтернет-безпеку
http://www.viruslist.com — Портал інтернет-безпеки
Форма звіту: презентація, буклет або веб-сторінка.
Роль 2. Консультант з
програмного забезпечення
ЗавданняДо обов’язків консультанта з програмного забезпечення входить користуючись даними джерелами охарактеризувати найпоширеніші класи комп’ютерних вірусів, описати сучасні засоби антивірусного захисту та порівняти можливості декількох програм. Крім того розглянути і інше програмне забезпечення, яке дозволить убезпечити комп’ютер від інших інтернет-небезпек.
Вам потрібно буде відповісти на такі запитання:
- Описати основні джерела вірусів та ознаки зараження комп’ютера ними.
- Чи одразу всі ознаки проявляються у разі зараження?
- Порівняти можливості декількох антивірусних програм, вказати їх переваги та недоліки.
- Що являє собою антиспамове програмне забезпечення?
- Як убезпечитися від мережевих атак?
- Які правила треба знати та виконувати, щоб не наражати комп’ютер на небезпеку зараження комп’ютерними вірусами.
http://www.kaspersky.ru — Сайт антивірусної програми Лабораторії Касперського
http://bezpeka.ho.ua — Правила безпечного використання інтернет ресурсів для учнів, про інтернет фільтри та антивірусні програми
http://www.avast.com — Антивірусна програма Avast!
http://www.drweb.com — Сайт антивірусної програми Dr. Web
http://www.lavasoft.com — Сайт виробника анти шпигунської програми Ad-Aware
http://www.nospamtoday.com — Антиспамова програма No Spam Today
http://www.viruslist.com — Портал інтернет-безпеки
http://www.onlandia.org.ua — Портал «Онляндія — безпека дітей в Інтернеті»
http://www.chl.kiev.ua — Правила інтернет-безпеки та інтернет етики для дітей і підлітків
Форма звіту: презентація, буклет або веб-сторінка.
Роль 3. Юрист
Ви юрист, який займається вивченням інформаційного права і інформаційної
безпеки.Завдання
Завдання юриста — це розглянути правові аспекти інтернет-піратства, порушення авторського права та як правильно розміщувати інформацію в мережі, щоб потім не зіткнутися з плагіатом.
Вам потрібно буде відповісти на такі запитання:
- Чи можна на своєму сайті розміщувати викачані з мережі картинки, тексти, музику?
- Що таке плагіат?
- Що таке інтернет-піратство?
- Що буде, якщо користуватися неліцензійними програмами, викачаними з Інтернету?
- Які наслідки може призвести порушення авторських прав?
http://www.patent.net.ua — Відповідальність за порушення прав інтелектуальної власності
http://uk.wikipedia.org — Порушення авторського права
http://udau.edu.ua — Комп’ютерне піратство: методи і засоби боротьби
http://zakon1.rada.gov.ua — Конвенція про кіберзлочинність
http://zakon.rada.gov.ua — Про захист суспільної моралі
http://www.google.com/intl/uk/goodtoknow — Поради щодо контролю даних в Інтернеті
Форма звіту: презентація, буклет або веб-сторінка.
Роль 4. Психолог
Ви — психолог, який займається вивченням інформаційно-психологічної безпеки
особи і впливу комп'ютерних технологій на психіку людини.Завдання:
Психолог повинен знати у чому виявляється інтернет-залежність, чим небезпечна недостовірна інформація в мережі, та що собою представляє кібернасилля.
Вам потрібно буде відповісти на такі запитання:
- Які симптоми інтернет-залежності?
- Що робить Інтернет притягальним як засіб "відходу” від реальності?
- Що потрібно робити, щоб уникнути негативного впливу мережі на психіку людини?
- Що таке кібер-хуліганство?
- Що таке кібер-булінг?
http://www.onlandia.org.ua — Портал «Онляндія — безпека дітей в інтернеті»
http://uk.wikipedia.org — енциклопедія
http://tsn.ua — всі новини про інтернет-залежність
http://it-tehnolog.com — про інтернет-залежність
http://netiquette4uth.blogspot.com — про веб-спілкування
http://psiholog.com.ua — про кібер-буллінг
http://bezpeka.kyivstar.ua — безпечний інтернет
Форма звіту: презентація, буклет або веб-сторінка.
Роль 5. Соціолог
1. Провести анкетування серед учнів 8-11 класів за анкетами
Анкета «Безпека в Інтернеті»
Скільки Вам
років?
- 8-10
- 11-15
- 16-20
Скільки років Ви
користуєтесь Інтернетом?
- менше року
- 1-3 роки
- 4-5 років
- Ваша відповідь______________________________________
Скільки Вам було
років, коли Ви почали користуватись Інтернетом?
- менше 8 років
- 8-10 років
- 11-15 років
- 16-20 років
Де відбулось Ваше
перше знайомство з Інтернетом?
- Вдома
- В школі
- В Інтернет-клубі
- У друзів
- Ваша відповідь
Скільки часу Ви
проводите в Інтернеті?
- менше години
- 1-3 години
- 4-5 годин
- більше 5 годин
Чи контролюють
батьки час роботи за комп'ютером?
- так
- ні
- інколи
Чи знають батьки
з ким Ви спілкуєтесь в Інтернеті?
- так
- ні
- не про всіх
Які сайти Ви
використовуєте?
_______________________________________
Скільки часу Ви проводите з друзями на вулиці?
_______________________________________
Скільки часу Ви проводите з друзями на вулиці?
- менше години
- 1-3 години
- 4-5 години
- Ваша відповідь
Чи запитували у
Вас особисті данні (паспорт, адреса, телефони)?
- Так
- Ні
Чи даєте Ви свої
особисті дані в Інтернеті?
- Так
- Ні
- Інколи
Як ви розумієте вислів «Безпека в Інтернеті»?
_______________________________________
Анкета «Я та Інтернет»
Назвіть причини, з яких ви заходите в Інтернет:
__________________________________________________________
У яких мережах ви зареєстровані?
________________________________________________________
Чи спілкуєтесь ви з незнайомцями?
________________________________________________________
Чи
був у вас якийсь неприємний випадок в школі чи який відбувся особисто з вами,
пов'язаний з Інтернетом?
_______________________________________________________
Чи
погоджуєтесь ви з думкою, що Інтернет – це вільний простір, у якому можна
робити все, що забажаєш?
______________________________________________________________
Як
ви вважаєте, чи шкодить Інтернет вашому фізичному здоров’ю? Чому?
______________________________________________________________
Як
ви вважаєте, чи шкодить Інтернет вашій моралі? Чому?
_____________________________________________________________
Як
ви вважаєте, чи шкодить Інтернет вашому психічному здоров’ю? Чому?
______________________________________________________________
Як
ви вважаєте, чи шкодить Інтернет вашому культурному рівню? Чому?
______________________________________________________________
2. Проаналізувати результати анкетувань, створивши діаграми.
3. Аргументувати необхідність проведення веб-квесту на дану тему.
Комментариев нет:
Отправить комментарий